معمارکده2012

معمارکده2012
بزرگترین وبلاک تخصصی معماری
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

تجربه ما از فضای معماری، به طور جدی تحت تاثیر نحوه ورود ما به آن می باشد.


- فضایی بلند و روشن، زمانی بلندتر و روشن تر به نظر می رسد که دربرابر فضایی با سقف کوتاه و کم نور قرار گیرد.

- یک بنای یادبود، یا مکانی مقدس اگر در انتهای سلسله ای از فضاهای کم اهمیت قرار گیرد، باشکوه تر به نظر می رسد.

- اتاقی با پنجره های جنوبی، بسیار عمیق تر تجربه می شود، اگر شخص از مجموعه ای از فضاهای شمالی عبور کرده باشد.





بقیه نکات در ادامه مطلب.



جهت کیفیت بخشیدن گذر از میان محیط ساخته شده، از "انکار و پاداش" استفاده کنید.

وقتی از میان ساختمان ها و شهرها حرکت می کنیم، نشانه های دیداری محیط اطراف را از لحاظ ذهنی با نیازها و خواسته هایمان ارتباط می دهیم. رضایت و پرمایگی تجربیات ما، تاحد زیادی نتیجه روش هایی است که این ارتباطات شکل می گیرد.

 انکار و پاداش می تواند باعث یک تدوین یک تجربه غنی شود.

 در طراحی مسیرهای حرکت، سعی کنید نمایی از هدف را به شخص نشان دهید - پلکان، ورودی ساختمان، بنای یادبود یا هر عنصر دیگری- همچنان که شخص در حال رسیدن است به طور موقتی آن را از دید پنهان کنید.
 
بار دیگر هدف را از زاویه ای متفاوت و یا باجزئیات جالب جدید دیگری آشکار کنید.


برای ایجاد جذبه بیشتر و حس گم شدگی موقت، شخص را به مسیری غیر منتظره منحرف کنید، سپس با تجربیات جالب یا نماهای دیگری از هدف به وی پاداش دهید.

 این "کار" سفر را جالب تر و رسیدن را با ارزش تر می کند.





هر تصمیم طراحی، حداقل باید به دو طریق توجیه شود.

هدف اولیه یک پلکان این است که امکان گذز بین طبقات را فراهم کند، اما اگر به خوبی طراحی شده باشد، می تواند به عنوان مکانی برای تجمع، عنصری مجسمه گونه و یا ابزاری جهت دهنده در فضای داخلی ساختمان باشد.

پنجره می تواند یک منظره را قاب کند، دیواری را مملو از نور و روشنایی کند، ساکنان ساختمان را به چشم انداز بیرونی راهنمایی کند و یا ارتباط محوری با عنصر معماری دیگری را تعریف کند.

 ردیفی از ستون ها می تواند کارکردهای سازه ای داشته، ابزاری برای مسریابی باشد، یا در برابر عناصر نامنظم معماری، نقش ریتم دهند را ایفا کند.

فرصت و زمینه توجیهات چند منظوره طراحی ، تقریباً در تمام عناصر یک ساختمان یافت می شود. هرچه توجیهاتی که برای یک عنصر می یابید یا خلق می کنید بیشتر باشد، بهتر است.





به جای اینکه منظره ای را فقط به نماش بگذارید، آن را قاب کنید.

اگر چه ممکن است بهترین نحوه برخورداری از یک منظره چشمگیر "دیواری از پنجره ها" به نظر آید، تجربیات غنی تر در مناظری دیده می شود که خردمندانه انتخاب و قاب گردیده، پوشیده و یا حتی مانع از دیدن آن شده اند.

به عنوان یک طراح به گونه ای آگاهانه به پنجره ها شکل داده، ابعاد و مکان آن ها را تعیین کنید، طوری که مختص مناظر و تجربیاتی باشند که قرار است به نمایش بگذارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:طراحی معماری, توسط هادی(ماهان)پورآخوند
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :